Don't be a drag, just be a queen

Body Worlds Amsterdam en mijn gezondheid

Gisteren ben ik naar Body Worlds geweest in Amsterdam. Een tentoonstelling met opgezette mensen. Niet zomaar opgezette mensen maar zoals je hieronder op de foto kunt zien.

Er waren niet alleen opgezette lichamen maar ook organen. Hoe het precies wordt gedaan staat hier uitgelegd:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Plastinatie

Een leuk weetje dat ik er geleerd heb is dat je wel degelijk kan sterven aan een gebroken hart. De oorzaak is een psychische shock. De shock veroorzaakt een lawine van stresshormonen. Deze hormonen kunnen de hartspier voor altijd verlammen en verzwakken.

Ik kwam ook een gedeelte tegen waar ze het over longen hadden. Daar heb ik eens aandachtig naar gekeken. Het interessantste deel vond ik het stuk dat over rokers ging. 20 sigaretten per dag staat gelijk aan een koffiekopje vol met nicotine, teer en andere troep!!! Dat is wel heel erg veel…

Door deze info ben ik eens naar mijn eigen leven gaan kijken hoe ik leef en dat is niet al te best. Ik rook, blow, drink, eet ongezond en sport niet. Als ik alles moet geloven wat er mij werd voorgeschoteld gisteren komt het er op neer dat ik met mijn levensstijl waarschijnlijk niet ouder wordt dan 45. Laat dat nu net niet mijn planning zijn.

Vanaf vandaag meld ik officieel dat ik stop met blowen en roken, minder alcohol ga drinken, gezonder ga eten en meer sporten. Het is tijd dat ik mijzelf op 1 ga zetten en ga beginnen aan een nieuwe start met mezelf!

Het is me al de hele dag gelukt om niet te roken en te blowen en ik voel me prima!! Heb niet eens de neiging om een blow of een peuk op te steken! Ben daarom ook erg trots op mijzelf. Maar nu moet ik het vol gaan houden. Vanaf volgende week ga ik beginnen met gezonder eten… Het sporten laat ik nog even wachten tot februari….

Eén reactie

  1. Zeker goed! Knap dat je in 1 keer stopt en niet afbouwt! Maar let op! Je kan ook afkickverschijnselen krijgen! Wees dan ook zo sterk…

    Komt goed met je Patrick!

    19/01/2012 om 18:08

and what do you think?

