Don't be a drag, just be a queen

“Homoseksualiteit is een ziekte”

Het lijkt de jaren 60 wel weer. “Christelijke homotherapie.” Het moet niet veel gekker worden. We lijken Amerika wel. Ik kan hier echt ontzettend boos om worden. Wat heeft geloof nu te maken met je seksuele geaardheid? Geen ene ruk!!! Ik vind het een schande dat zo’n flut therapie wel vergoed wordt en mensen met reuma gewoon de basisverzekering uitgegooid worden. Waar gaat het heen met dit land? Zijn we dan echt het respect naar de medemens vergeten?

In Amerika heb je de zogenaamde “homo-kampen”. Niet dat ik er veel kaas van heb gegeten maar ik weet wel dat daar kinderen naar toe worden gestuurd om “weer hetero te worden”. Het ziet er dus naar uit dat het hier in NL ook gebeurt. Alleen ze noemen het hier: “Therapie om een jeugdtrauma te verwerken.” Het enige wat er gebeurt is dat je een persoon die het al moeilijk heeft met zichzelf nog verder de grond in trapt. Mijn vraag is dan ook aan de Christenen: “wat vinden jullie daar nou van?” Ik denk dat een groot deel het er niet mee eens is. Maar ja, dat zal dan wel weer mijn optimistische kijk zijn.

Misschien moet ik maar eens op onderzoek uit gaan en me gaan inschrijven. Hopelijk word ik dan ook “hetero”. Dan word ik net zo gelukkig als die mensen. Dan heb ik later een mooi gezinnetje met 2 prachtkinderen en dan neem ik wel een baan waarbij ik veel onderweg ben om me te laten afwerken op van die smerige parkeerplaatsen. Oh wat zal ik een gelukkig leven leiden!!

Eén reactie

  1. Allereerst even, ja het is belachelijk dat men dit maar kan doen, in Nederland moet alles maar kunnen, what the freaking fuck! Dikke min voor de overheid. (Zou dat niet geweldig zijn, gewoon met een rood potlood door alle wetten heen gaan en dit soort dingen eruit krassen?:D)

    Dan verder. Het is eigenlijk helemaal niet zo’n oud idee, dergelijke therapie en straight camps. Het is pas 10 jaar geleden dat homoseksualiteit officieel van de lijst met ziektes verwijderd is (verschrikkelijk, toen pas :O! Ga je je toch afvragen wat mensen hebben zitten doen de afgelopen jaren), dus het is niet gek dat dergelijke dingen nog gebeuren… maar het is idd niet goed. Ik denk dat je het aan “verschillende soorten” Christenen zou moeten vragen, niet alleen omdat verschillende mensen er natuurlijk anders over denken, maar omdat verschillende Christelijke groeperingen de Bijbel anders interpreteren en het maar in een paar groeperingen echt taboe is om uberhaupt homo te zijn. Soms is het niet zozeer de geaardheid die uitmaakt; dan accepteert men wel dat je zo geschapen bent door God, maar dan is het meer of je al dan niet een relatie hebt of wilt. En houd natuurlijk ook in je achterhoofd dat mensen bij wie dit een ver-van-hun-bed-show is het meeste angst hebben voor die show… zo zijn mensen die in volledig witte wijken wonen vaker bang van allochtonen en ik denk dat dat hier niet anders zal zijn.
    Ik denk dat je, als je iets dergelijks gaat onderzoeken, je meer impact maakt als je mensen vraagt of ze ervoor hebben gekozen om bijvoorbeeld Nederlander te zijn, en dat dan te vergelijken met homoseksualiteit. Het is beide een beetje een kwestie van waar je bedje staat.. je bent zo geboren en anders is het niet. Punt uit.
    Ik denk overigens dat het uiteindelijk wel goedkomt. Met de vrouwenemancipatie is het ook goedgekomen, waarmee ik voornamelijk verwijs naar de acceptatie van vrouwenstemrecht en gelijke rechten voor vrouwen, want dat we er lichtelijk in door zijn geschoten is dan ook weer zoiets😛. Het duurt alleen even en het zal wel veel moeite kosten, maar zolang we allemaal blijven protesteren tegen dergelijke rotzooi komt het wel goed😀.

    17/01/2012 om 18:30

and what do you think?

