Don't be a drag, just be a queen

Zwolle en ik (en een beetje liefde)

Ik ben echt zo klaar met Zwolle… Het heeft me echt niets te bieden… Het enige wat ik hier heb is vrienden en familie. (Die ook echt heel erg veel voor mij betekenen) Maar liefde? vergeet het maar… Ik krijg alleen maar te horen van jongens die ik leuk vind of aanspreek dat ik te dun ben. Dat ik te alternatief ben. Dat ze niet vallen op een kleurtje, dat ik hun type niet ben en ga zo maar door. Ik ben er zo klaar mee.

Ik heb al meerdere keren geroepen dat ik hier weg wil. Maar steeds als ik er weer mee bezig ga gaat het mis. Het lijkt wel alsof het mij niet gegund is om vrij te breken en verder te gaan dan een boerenstad zoals Zwolle. Er is hier niet eens een fatsoenlijke plek waar je als homoseksueel uit kunt gaan zonder maar op je hoede te zijn. Het enige wat er eigenlijk is, is het coc. Daar wil ik nog niet dood gevonden worden. Een en al fake daar. Ok, heb er zelf ook zo’n 8 jaar rond gelopen en gewerkt en heel, heel, heel soms kun je me er wel eens tegen komen. Maar heeft het mij wat te bieden? Nee….

Ik moet denk ik maar eens opzoek naar het echt doel in mijn leven. Misschien is die er wel helemaal niet. Dan moet ik er denk ik maar een eind aan maken. Maar dat wil ik niet want het leven heeft mij nog zoveel te bieden. Wanneer krijg ik die kans eens op een echte liefde die ik zelf ook lief heb. Wanneer wordt er eindelijk eens een keer niet naar mij gekeken als die “ADHD-er”, “Patrick de alto”, of “Patrick Stuiterbal?” Wanneer zien mensen nu eindelijk eens de echte Patrick?

Als ik zo naar de toekomst kijk denk ik dat ik nog jaren hier in Zwolle zal blijven wonen. Mijn persoonlijke situatie laat het niet toe om weg te kunnen gaan en de wereld te gaan verkennen. Ik zit hier gewoon vastgeroest in mijn eigen vaste spiraal. Een spiraal waar ik helemaal klaar mee ben. Maar hoe kan ik die doorbreken? Wie gaat mij dat handvat geven om verder te kunnen gaan? Is het God? Is het liefde? is het familie? Ik weet het gewoon echt allemaal niet meer…

Ik heb natuurlijk mijn vrienden en familie die van mij houden en mij respecteren en accepteren zoals ik ben. Mijn vraag is alleen nu aan de rest: “Kunnen jullie mij aub recht in de ogen aankijken en respecteren en accepteren voor wie ik ben?”

and what do you think?

